IMO a bad idea to simplify the IS too much. Right now, sprints at IS are sometimes played almost like the ones on the finish line, especially when it comes to sprints for seconds in close GCs or points for the green jersey. You'd take away some of the fun by doing that and something that's really been fought about in real life.Buhmann wrote:If we keep the old sprint system for IS, all users ahve to learn to different sprint systems. I don´t think that is is the best solution. I would prefer forget the old system. Maybe one very very easy for the IS, only sorting by strength, without helping and anything else.
beta sprint test notes / Sammelthread
Moderator: systemmods
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I must concede this point to Alk. Oversimplification of the IS for me seems to be taking away much of the suspense of the fight for seconds, especially during the grand tours. For one-day-races I don't care, as most groups seem to escape just for the "money on the track".
Back to the matter of the new sprint-system. I still think that the new system is very interesting, and a big leap forward. A really big "thumbs up" for Buh!
BUT: from what i have experienced (with only few riders actually sprinting) the system seems to favour "parasite"-teams with the usual combination of 6x-7x-9x-9x sprint. If this is intentional, then the system works already very good.
Actually I am quite sure, the "sprinter-teams should be willing to ride with two sprinters to adapt to this system. Yet I don't see how this can be achieved for the teams which work for the mass-sprint given the current helper-physics. Will there be a corresponding change for the helpers, too?
Back to the matter of the new sprint-system. I still think that the new system is very interesting, and a big leap forward. A really big "thumbs up" for Buh!
BUT: from what i have experienced (with only few riders actually sprinting) the system seems to favour "parasite"-teams with the usual combination of 6x-7x-9x-9x sprint. If this is intentional, then the system works already very good.
Actually I am quite sure, the "sprinter-teams should be willing to ride with two sprinters to adapt to this system. Yet I don't see how this can be achieved for the teams which work for the mass-sprint given the current helper-physics. Will there be a corresponding change for the helpers, too?
Nothing is true, and everything is permitted!
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
After a sprint you see now the real energy.
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Nice video by the way 
The energy bug if you sprint "from scratch" should be fixed now.

The energy bug if you sprint "from scratch" should be fixed now.
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Is there some kind FAQ which explains this new sprint system? i.e. how to build a "train" and so on.
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
If have used your video for a facebook post. Thank you

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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I saw.Buhmann wrote:If have used your video for a facebook post. Thank you
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
also aktuell bekommen bei den gruppen test die teams, die dummys bekommen, jeweils einen sprinter zugelost. so kann man nicht wirklich gut den gruppentest durchführen. das sollte noch geändert werden.
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Das Gruppentesten ist Mist:
1. Man kann gar nicht schnell genug seine Fahrer wählen, dann ist man schon mit einem dummy im Rennen.
2. Man bekommt als dummy einen Sprinter, welcher dann für keine normalen Gruppenbedingungen sorgt, Sprinter sind halt selten dort anzufinden.
3. Es gewinnt normalerweise immer der mit dem besten Sprintwert.
4. Ich hätte gerne nen Kraftunterschied für die einzelnen Fahrer, um den Sprintwert auszugleichen.
1. Man kann gar nicht schnell genug seine Fahrer wählen, dann ist man schon mit einem dummy im Rennen.
2. Man bekommt als dummy einen Sprinter, welcher dann für keine normalen Gruppenbedingungen sorgt, Sprinter sind halt selten dort anzufinden.
3. Es gewinnt normalerweise immer der mit dem besten Sprintwert.
4. Ich hätte gerne nen Kraftunterschied für die einzelnen Fahrer, um den Sprintwert auszugleichen.
| ( o )( o ) | Spongebob
/ ( o )( o ) \ Patrick
( ( o )( o ) ) Thadeus
|( o )| |( o )| Eugene
/ ( o )( o ) \ Patrick
( ( o )( o ) ) Thadeus
|( o )| |( o )| Eugene
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
aktueller sprintest, 2 fahrer. einer mit 56, einer mit 61. beide auf follow. der 61iger bleibt konstant bei seiner kraft, der 56 iger verliert je 1 kraft pro km und ist im windschatten von dem 61iger. bis zum letzten 50iger abschnitt. dann sprintet der 56iger und gewinnt. hatte mit dem 61iger die ganze zeit nur follow drin. scheint also nicht auszureichen 

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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Versteh das Problem nicht ganz. Warum sollte der 61er gewinner wenn der nie sprintet? Oder was hab ich falsch vertanden?
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I think that who has Pro Cycling Manager 2012 can take advantage about trains....
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I have fixed some (big) bugs and change the influence of the energy a little bit.
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
das war zunächst nicht ganz klar. dachte follow heisst folgen und dann würde es ja auch sinn machen, wenn er sprintet wenn der andere auch sprintet. auch wenn es erst bei 50m ist. das war einfach nur ne feststellung von mir, aber gut zu wissen das man dann eben auch noch sprinten muss und das dann nicht automatisch mit follow erledigt ist.Buhmann wrote:Versteh das Problem nicht ganz. Warum sollte der 61er gewinner wenn der nie sprintet? Oder was hab ich falsch vertanden?
so jetzt aber mal grundsätzlich zum sprintsystem. liege ich richtig in der annahme, dass es mit dem neuen system wesentlich schwerer wird für nicht so sprintstarke fahrer (egal ob sprinter oder in der gruppe), zu gewinnen? ist das beabsichtigt? früher sprint war bisher ja jedes mal selbstmord, also kann man nur später gehen um ne chance zu haben. das erhöht ja schon automatsich die chancen der anderen. außerdem sieht man jetzt ein frühes sprinten, z.b. in einer gruppe und kann falls notwendig, sich ja noch fix umhängen. das wird dazu führen, dass gruppen kaum noch laufen werden, bzw. sprinter die sehr stark sind, kaum noch hilfe bekommen. ist das beabsichtigt oder sehe ich das komplett falsch?
wenn es so gewollt ist, okay, dann wird sich rsf verändern. hoffe nur nicht zu sehr zum negativen. ansich finde ich die idee, quasi aktiv den sprint zu gestalten wirklich gut. hoffe nur, dass sich die balance nicht zu sehr zu gunsten von topsprintern hin entwickelt.
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Ausreisser kann gut sein. Aber da waren auch dicke Bugs drin, so dass die vorangegangenen Tests evtl. auch etwas zu vernachlässigen sind. Aber kann gut sein,d ass es einfacher wird in einer 3er Gruppe, weil man nicht so leicht einen überraschen kann mit einem 500m Sprint. Andererseits kann man zu zweit einen einzlenen Fahrern auch auseinander nehmen, wenn man immer ihn die Lücken schleißen lässt.so jetzt aber mal grundsätzlich zum sprintsystem. liege ich richtig in der annahme, dass es mit dem neuen system wesentlich schwerer wird für nicht so sprintstarke fahrer (egal ob sprinter oder in der gruppe), zu gewinnen?
Im Massensprint denke ich nicht dass es viel eifnacher sein wird. 1. kann man eingekesselt sein und somit einen Sprint komplett verhauen. 2. denke ich dass deien Annahme auf einen Bug beruht. Nämlich dass man mit einem minimal schwächeren Sprinter gar nicht mitziehen kann. Das war aber nur ein Bug. Kann mir ehrlich gesagt sogar vorstellen, dass ein Sprint mit einem Favoriten schwieriger wird zu gewinnen, hoffe es aber ehrlich gesagt nicht. Wenn das so ist, kann ich auch noch ein paar Parameter ändern, dass die Stärke entscheidender ist. Aber denke sowas kriegt man erst richtig raus wenn das System im Spiel drin ist und somit von allen genutzt wird.
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Sometimes the sprint lag during some meters. For exemple during 2-3 short race, it was impossible to do any action between 500m-250m, then it become normal but with all Auto-Bot who did their sprint like if nothing past
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
And poke thought it's becaus we had 2 short race in //, is it possible?Pokemon Club wrote:Sometimes the sprint lag during some meters. For exemple during 2-3 short race, it was impossible to do any action between 500m-250m, then it become normal but with all Auto-Bot who did their sprint like if nothing past
It was in short race, not important at all, but I hope it'll not happen in "real" rsf races...
EDIT: again this bug in the morning, so it's probably not because of a // race, we were alone.
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Even if you click on "skip"? Lag when you try to load something or is it not possible to click anything?Sometimes the sprint lag during some meters.
what is //?And poke thought it's becaus we had 2 short race in //, is it possible?
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
isn't parallel
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
yes, even with the skipBuhmann wrote:Even if you click on "skip"? Lag when you try to load something or is it not possible to click anything?Sometimes the sprint lag during some meters.
// is parallelBuhmann wrote:what is //?And poke thought it's becaus we had 2 short race in //, is it possible?
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Well, all bug : sprint , follow, wait a rider...and flash player is...omg
Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I have fixed a sprint bug now. There was an old version online.
But which bug do you mean? Please explain...
But which bug do you mean? Please explain...
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
I made a ramdom with Franco, all function didn't work. It was impossible to sprint for SI, let drop in the peloton a rider who was in front, I try to follow franco's attack and nothing, and the final sprint didn't work. But it as before you fix it, I try another race
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Re: beta sprint test notes / Sammelthread
Sprint intermédiaire:
1.r Sukuran Pokemon 4 (r Sukuran Pokemon): 6
2.Dummy 223 (Auto-Bot 1): 4
3.Dummy 224 (Auto-Bot 1): 2
Km: 17, Dénivellé: 0
500 jusqu´à l´arrivée
Dummy 224 (Auto-Bot 1) sprint dans le vent
Dummy 224 (Auto-Bot 1):
Dummy 223 (Auto-Bot 1) essaye de prendre la roue
Dummy 223 (Auto-Bot 1) prend la roue
450 jusqu´à l´arrivée
400 jusqu´à l´arrivée
350 jusqu´à l´arrivée
300 jusqu´à l´arrivée
250 jusqu´à l´arrivée
200 jusqu´à l´arrivée
150 jusqu´à l´arrivée
100 jusqu´à l´arrivée
50 jusqu´à l´arrivée
r Sukuran Pokemon 4 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
bergwerk 3 (bergwerk) sprint dans le vent
bergwerk 2 (bergwerk) sprint dans le vent
bergwerk 1 (bergwerk) sprint dans le vent
Dummy 226 (Auto-Bot 1) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 1 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 2 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 3 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
bergwerk 4 (bergwerk) sprint dans le vent
All sprint automaticaly
1.r Sukuran Pokemon 4 (r Sukuran Pokemon): 6
2.Dummy 223 (Auto-Bot 1): 4
3.Dummy 224 (Auto-Bot 1): 2
Km: 17, Dénivellé: 0
500 jusqu´à l´arrivée
Dummy 224 (Auto-Bot 1) sprint dans le vent
Dummy 224 (Auto-Bot 1):
Dummy 223 (Auto-Bot 1) essaye de prendre la roue
Dummy 223 (Auto-Bot 1) prend la roue
450 jusqu´à l´arrivée
400 jusqu´à l´arrivée
350 jusqu´à l´arrivée
300 jusqu´à l´arrivée
250 jusqu´à l´arrivée
200 jusqu´à l´arrivée
150 jusqu´à l´arrivée
100 jusqu´à l´arrivée
50 jusqu´à l´arrivée
r Sukuran Pokemon 4 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
bergwerk 3 (bergwerk) sprint dans le vent
bergwerk 2 (bergwerk) sprint dans le vent
bergwerk 1 (bergwerk) sprint dans le vent
Dummy 226 (Auto-Bot 1) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 1 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 2 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
r Sukuran Pokemon 3 (r Sukuran Pokemon) sprint dans le vent
bergwerk 4 (bergwerk) sprint dans le vent
All sprint automaticaly
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