The offline rule states that you will be kicked in one-day races if you are offline for more than 60% of the race.
Either I don't understand the rule or it doesn't work.
Short example: Team Viromet - Race: Scarborough-Newcastle upon Tyne
Start Time: 22:00 CET
I looked in from time to time and checked the online status, he was almost never online. From km 165 he was. If you want me to prove this with screenshots, I'm happy to do so.
At the end of the race, he was about 75% offline or, to put it another way, 25% online.
That's simply disastrous. I'm referring to the rule that allows such a way of playing.
Until then he was offline for about 150 km. That's a long way from 60%.
On the other hand, if the 60% rule says that you can't be offline for more than 60% of the time, then that's a bit rubbish, to say the least.
Then you could just come online at km 59 in a 100km race and be sure not to get kicked out. Then quickly set sprint and attack and off you go.
If you want to do it that way, you should probably play a manager game.
In my eyes, the game thrives on interaction.
Idea / suggestion:
Anyone who is offline for more than 30% at a time flies, anyone who is offline for more than 40% in total flies.
deutsch:
Die Offline Regel besagt, dass man bei Eintagesrennen gekicked wird wenn man mehr als 60 % des Rennens offline ist.
Entweder verstehe ich die Regel nicht oder sie funktioniert nicht.
Kurzes Beispiel: Team Viromet - Race: Scarborough-Newcastle upon Tyne
Start Time: 22:00 CET
Ich habe ab und an reingeschaut und den online Status gechecked, er war quasi nie online. Ab km 165 dann schon. Wenn ich das mit Screenshots belegen soll, kann ich das gerne tun.
Er war am Ende des Rennens ca. 75% offline oder anders herum gesagt 25% online.
Das ist halt einfach desaströs. Also ich meine damit die Regel, die solch eine Spielweise zulässt.
Bis dahin war er ca. 150 km offline. Das ist sehr weit weg von 60%.
Wenn die 60% Regel hingegen besagt, dass man nicht mehr als 60% am Stück offline sein darf ist die Regel gelinde gesagt fürn Poppes.
Dann könnte man ja einfach bei nem 100km Rennen bei km 59 online kommen und würde sicher gehen nicht rauszufliegen. Dann noch schnell Sprint und Attacke eingestellt und aus die Maus.
Wenn man das so machen will, sollte man eventuell aber eher nen Manager Spiel spielen.
In meinen Augen lebt das Spiel von Interaktion.
Idee / Vorschlag:
Wer länger als 30% am Stück offline ist fliegt, wer in Summe mehr als 40% offline ist fliegt.
spectators "chat"
ATB - Racing(00:00): Windschatten .... 30% power safing
ATB - Racing(00:00): das Wahnsinn, er war heute knapp 75%! offline
Rhodan Underdogs(23:59): stärkere Nachteile für offline wäre eine gute Sache
ATB - Racing(23:56): haha again he get a win and a lot of help by others and is still pissed
ATB - Racing(23:55): @stevens, i also like rhetorical questions
ATB - Racing(23:55): thanks viro, wanted to open that topic looooong time ago, but with your fpc thread you gave me the extra push i needed! great
stevens(23:54): Never
stevens(23:54): Quick question: would he have helped dreizhn if he'd had the 82-72 and dreizhn the 78-81?
ATB - Racing(23:46): attack the guy who worked all stage for you would be extra classy!
ATB - Racing(23:46): attack the guy who worked all stage for you would be extra classy!
ATB - Racing(23:44): so 150 / 189 offline. sounds legit to me as we call it an ONLINE game!
ATB - Racing(23:30): roundabout offline for 150 km until km 165
ATB - Racing(23:23): 162: Team Viromet(31)
ATB - Racing(23:16): just for info: need it for a thread for harder offline rules
ATB - Racing(23:16): km 152: Team Viromet(21)
ATB - Racing(23:03): km 127: Team Viromet(45)
ATB - Racing(22:53): right now at least 70 / 105km offline
ATB - Racing(22:52): km 105: Team Viromet(23)
ATB - Racing(22:28): Team Viromet(19) + was offline before for about 30 km. Km 57
ATB - Racing(22:22): Dreizehn missed to write that he expects help from rfm and ... OF COURSE! (Anfängerfehler)